Foursquare je mobilna lokacijska aplikacija koja postoji od 2009. godine i dostupna je za iPhone, Android, Windows Phone, BlackBerry i nekoliko drugih mobitela.
Prije samo dvije godine koristila vam je kao platforma na kojoj ste odrađivali svoje check-inove kao korisnici. Danas Foursquare ima svoju kćer – aplikaciju, SWARM, preko koje možete ostavljati komentare, fotografije, skupljati bodove i slično.
Za početak vam donosim mali rječnik Foursquarea:
Check-in – prijava na lokaciju: pretražite aplikaciju i pronađite lokaciju na kojoj se nalazite. Prijava se vrši jednostavnim klikom trenutne lokacije na listi. Ukoliko je nema, možete je napraviti i sami. Potrudite se da lokacija bude što preciznija jer za svaku prijavu dobivate bodove, a sakupljanjem bodova dižete se na rang listi koju činite vi i vaši prijatelji. Lokacijskim prijavama, osim bodova, skupljate i tzv. bedževe.
Badge – bedževi: virtualne nagrade koje se dodjeljuju u određenim prilikama i za određeni, gore spomenuti, broj prijava. Postoje razine kroz koje osvajate bedževe. Oni najpoznatiji su Swarm i Super Swarm bedževi. Swarm bedž dobit ćete nakon prijave na nekoj lokaciji s najmanje 50 osoba. Super Swarm bedž dobivate ukoliko napravite istu stvar, ali s minimalno 250 osoba. (Spominjem ove bedževe jer se oni u posljednje vrijeme dobivaju na konferencijama; tako se stvorio novi trend u RH)
Mayor – gazda (zvuči puno bolje nego gradonačelnik): redovitom prijavom na neku lokaciju povećavate si šansu za osvajanje titule Mayora te lokacije. Za tu titulu natječu se svi korisnici Foursqaurea, a da biste pobijedili morate imati najviše prijava na toj lokaciji u proteklih 60 dana. Biti gazda ima svoje prednosti – kada se prijavljujete dobivate veći broj bodova, uživate povlastice koje se u Hrvatskoj iskazuju kroz npr. vlasnici kafića Mayorima daju besplatna pića. Novi tip marketinga!
Tips – savjeti/preporuke: za svaku lokaciju moguće je ostaviti savjet i preporuku koja će se prikazati svima koji se prijave u neposrednoj blizini vaše lokacije. Ovo nas vodi do sljedećeg pojma:
To-do list – lista koja sadrži sve vaše „zadatke“: morate ih ispuniti na određenim mjestima, a prikupili ste ih putem preporuka (pogledaj gore) drugih ljudi. Liste možete kategorizirati kako biste se lakše snalazili. Kako vam se sve ovo ne bi činilo previše naporno, Foursquare je uveo radar, opciju koja prati vašu lokaciju i kada je aplikacija ugašena. Kada se nađete u blizini neke lokacije sa svoje to-do liste, radar će zazvoniti.
Explore – istraži: kada otvorite neku od kategorija, jednostavnim upisivanjem ključne riječi dobit ćete savjete za lokacije u svojoj blizini koje bi vam mogle biti zanimljive. One su također odabrane prema preporukama ostalih korisnika Foursqarea. Ova opcija najviše koristi pri traženju „Special“ ponuda – ugostiteljski objekti u suradnji sa aplikacijom gostima nude neke pogodnosti.
Sada kada znamo najosnovnije pojmove, vrijeme je da se prijavimo. Prilikom prijave lokacije možete uvesti nekoliko parametara: možete opisati što tamo radite, podijeliti to s prijateljima putem društvenih mreža poput Facebooka, Twittera ili sakriti svoju lokaciju.
No, sada se postavlja pitanje, što ako ste poslovni korisnik?
Brendovi i tvrtke sa stalnim sjedištem imaju različite mogućnosti – mogu se napraviti stranice putem kojih brendovi ostavljaju preporuke i savjete na određenim lokacijama u svrhu samopromocije. Poduzetnici čije tvrtke imaju fizičku lokaciju imaju opciju postati rukovoditeljima (eng. Managers) svog objekta na Foursquareu. Oni imaju uvid u statistike prijava korisnika u objekt kao i mogućnost postavljanja posebnih ponuda (popusta) za korisnike koji se prijavljuju u cilju promocije i privlačenja mušterija. Taj način promocije je koristan jer korisnici ove mreže dobivaju obavijest svaki put kada neki objekt u njihovoj blizini nudi pogodnosti. Tako su šanse veće da će se za njega i odlučiti.
Važno je znati – brisanje savjeta koji su ostavljeni za pojedinu lokaciju nije moguće, vaša će stranica postati knjiga dojmova. Na svakom je poduzetniku da vodi računa o svojoj reputaciji jer je ona u doba interneta i ovakvih aplikacija ranjivija nego ikad. No, korištenje ovakvih aplikacija ulog je u budućnost.
5 koraka kod kreiranja Foursquare računa za poduzetnike:
- Za početak stvorite preciznu lokaciju svog objekta. Bitno je da ste vi prepoznati kao vlasnik lokacije i da možete njome upravljati.
- Zatim popunite sve podatke o svome objektu: adresu, kontakt, radno vrijeme itd.
- Nakon toga kreirajte posebnu ponudu: nagradite “gazdu” ili korisnike kada postave check-in ili napišu dobre preporuke…
- Educirajte svoje osoblje o aplikaciji i ponudama koje nudite.
- Pratite komentare i savjete korisnika te ih pretvorite u svoju prednost.
- Sezona je počela, na vama je da ove godine zaigrate novu igru i povećate svoje šanse na tržištu!
Doris Berečić