Nikada nije prerano za ideje i misli o brandiranju. Svaka ideja iziskuje fokus na određenu publiku i emocionalnu povezanost s istom. Emocije su bit branda (često i prodaje), a svaka ideja je samo ideja dok ne krene stvarati prihode.
Prvo zabilježeno brandiranje dogodilo se na divljem zapadu, u SAD-u, kada su kauboji stoku obilježavali žigovima kako bi mogli potvrditi svoje vlasništvo nad njima. Danas brand (žig) označava vlasništvo ali ima i potpuno drugu „dimenziju“. Svrha brandiranja je danas kod potrošača stvoriti jedinstvenu percepciju o vašem proizvodu (brandu) kako bi se oni odlučili baš za nju.
Uspjeh u poslovanju nikada nije slučajan već je rezultat truda, rada, vremena, kreativnosti i drugih faktora koji su planski i sistematski ulagani u njega. Ciljanu publiku je važno povezati s pozicioniranjem poslovanja, a da bi se broj publike povećavao, potreban je brand, odnosno odabir imena koji reflektira pozicioniranje i pretače ga u identitet koji potiče emocije. Ostati ravnodušan prema nekom brandu, vjerojatno je najgora stvar koja se može dogoditi, stoga evo nekoliko savjeta o brandingu.
Brand se nalazi u DNK nove tvrtke, stoga je pametno unajmiti nekoga tko bi vas savjetovao o pozicioniranju vaše tvrtke i stvorio brand oko imena iste. Bitno je da vaš brand bude jedinstven i postavljen na dobrim temeljima, kada je to odrađeno na brandu možete nastaviti raditi sami. Potencijalni korisnici mogu puno pomoći u kreiranju vašeg branda. Kroz ankete ili slična istraživanja možete otkriti za što zapravo koriste vaš proizvod, što žele promijeniti i što im ne bi smetalo da se promijeni. Na taj način postajete svjesni svojih okvira u brandiranju – koliko daleko možete ići da ostanete vjerni postojećoj publici, ali i kako ćete pribaviti novu. Jednom kad se povežete, tada možete govoriti ciljanoj skupini što će im se svidjeti, ali prije toga ona to otkriva vama.
Online društvene mreže i brandiranje idu jedno uz drugo. Kod prisustva na društvenim mrežama bitno je odabrati kanale koji odgovaraju potrebama vašeg branda. Također, konstantno morate držati pažnju na vašoj ciljanoj publici, stoga birajte one kanale koji funkcioniraju upravo za njih i redovno ih održavajte.
Kod komunikacije turističkih brandova putem društvenih mreža, danas se govori kao o obveznom načinu komunikacije s potrošačima, jednome od ključnih aspekata cjelokupne digitalne strategije i komunikacije. Najvažnije je da je ona usklađena s ostalim načinima komunikacije, marketinškim aktivnostima, ciljevima, misijama i vizijama tvrtke. Zahvaljujući vizualnom aspektu koji društvene mreže pružaju, izvrstan su kanal za promicanje destinacija te predstavljanje dodatnih vrijednosti potrošačima i gostima. Također, nezaobilazan dio online komunikacije jest user generated content (UGC). To je sadržaj kreiran od strane korisnika, bilo da je riječ o dijeljenju dojmova, fotografijama ili videima – veoma je važan. Koristeći taj sadržaj dajete do znanja da vam je kao brandu stalo do zadovoljstva vaših gostiju i korisnika. Takve poruke u očima vaših potencijalnih gostiju imaju veliku težinu jer ih oni prihvaćaju kao iskustva i doživljaje “stvarnih ljudi”. Kada smo kod stvarnih ljudi, moramo spomenuti i ambasadore branda na društvenim mrežama. To je ključna skupina zadovoljnih potrošača koji širenjem pozitivnih dojmova i iskustava kreiraju pozitivno ozračje i oblikuju sliku branda u očima drugih, potencijalnih gostiju. (U slučaju da imate stalne potrošače nije naodmet povremeno im zahvaliti na vjernosti)
Kako bi se proširila vaša zajednica, kako potrošača tako i protrošača (interaktivna zajednica poput ambasadora), potrebno je pozabaviti se oglašavanjem. Oglašavanje je izvrstan alat za upućivanje preciznih poruka željenim ciljnim skupinama potencijalnih potrošača ili gostiju. Važno je da su poruke koje želite prenijeti usmjerene na želje, potrebe i mogućnosti vaše publike i da ih stalno podsjećate na svoj turistički brand.
“Kao što znate, s čovjekom je puno lakše. Rodi se. Daju mu ime. Prezime nasljeđuje, status također. Dalje ovisi o njemu samome. Danas kada se nalazimo se usred ogromne količine svega i svačega, kako bismo se lakše snašli, razlučili sve od svačega, trebamo pomoć. Jedna od pomoći je i brendiranje. Uz svaki se brend veže mnogo osobina, priča, iskustva, predrasuda. Iz takvog klupka formira se image nečega što će nas privući, odbiti, ili će nas ostaviti ravnodušnim. Proizvod ili usluga koji ne proizvede nikakve emocije kod ljudi, jednostavno nije dobar, neće uspjeti.”
Stoga – branding ON!
Doris Berečić